اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

معاون وزیر کشور: ظرفیت گردشگری سی‌سخت در حد جهانی است/ شهردار سی‌سخت: تله‌کابین می‌خواهیم

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: ظرفیت‌ها و بسترهای خدادادی گردشگری سی‌سخت در حد گریدهای جهانی است.

معاون وزیر کشور: ظرفیت گردشگری سی‌سخت در حد جهانی است/ شهردار سی‌سخت: تله‌کابین می‌خواهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی سخت، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی  وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها  و دهیاری‌های کشور به همراه فیلی معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس اتاق بازرگانی با سفر به شهر سی‌سخت جهت  بازدید از پروژه های موجود و مناطق گردشگری  با برگزاری نشستی در هتل بین‌المللی دال دنا به گفت‌وگو نشستند.

مصباح نژاد امام جمعه سی سخت در این نشست اظهار کرد: شهر سی‌سخت دارای باغ‌های میوه، چشمه ها، رودخانه ها و جاذبه های طبیعی گردشگری بسیاری است که متاسفانه به دلیل آماده نبودن زیرساختهای مطلوب گردشگری باعث سکرت ماندن صنعت گردشگری در فصل پاییز و زمستان گردیده که همین امر باعث عدم پیشرفت صنعت گردشگری شده است.

وی عنوان کرد: شهرداری سی سخت که هم اکنون با سکانداری دکتر فرد از نیروهای جهادی و خستگی ناپذیر است مشکلات بسیار زیادی دارد که اگر شما و دیگر مسوولان همت کنید و دست آنها را بگیرید قطعا این شهر از بی رونقی در می‌آید و باعث پیشرفت و توسعه خواهد شد.

جمعه مصباح نژاد گفت: ما در سی‌سخت با این همه ظرفیت خدادادی که داریم طرح تله کابین و گردشگری زمستانه را می‌توانیم با تامین اعتبار از سوی شما در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم سی سخت را از این بن بست نجات داده و به تمام کشور و دنیا معرفی نماییم.

دکترفرد؛ شهردار سی سخت هم گفت: شهر سی‌سخت دارای مردمی فرهنگی و میهمان نواز هستند و قطعا اگر کسی قدمی برای توسعه و عمران و آبادی شهرشان بردارد به یقین قدردان آن زحمات خواهند بود.

وی گفت:  از شما کمک مقطعی نمی خواهم،کمکی می خواهم که بتوانم در اینجا یک مرکز گردشگری چند منظوره راه اندازی کنم که بتواند باعث رونق شهر شود به طوری که از استان های همجوار برای استفاده از جاذبه های گردشگری ما گردشگر و مسافر جذب شهرمان شود.

وی عنوان کرد: باید در ابتدا برای شهر سی سخت یک شناسنامه تهیه کنیم وطبق آن شناسنامه برنامه ریزی و آینده نگری کرده و زیرساخت های گردشگری  را آماده کنیم  بعد شهر سی سخت را به عنوان شهر گردشگری ویژه به تمام کشور و حتی بیرون از کشور معرفی کنیم که این مهم همت شما و دیگر مسوولان را می طلبد که ما را یاری کنید.

شهردارسی‌سخت خطاب به جمالی نژاد گفت: نمی خواهم شهر را توسعه کالبدی و صنعتی بدهم، می‌خواهم شهر سی سخت را توسعه گردشگری دهم که یکی از ملزومات این کار اجرای طرح تله کابین است که اگر تسهیلاتی در اختیار ما قرار دهید مجموعه شهرداری قول خواهیم داد با اجرایی کردن فاز اول و دوم تله کابین هم پول شما را برگردانیم وهم منبع درآمد ثابت برای شهرداری و مردم شهر سی سخت باشد.


جمالی‌نژاد معاوئن وزیر هم گفت: من از هر کمکی برای مجموعه شهرداری و شهر سی سخت دریغ نخواهم کرد ولی در این شهر همت مردم را می‌طلبد که شهرشان را یک شهر نمونه گردشگری به دنیا معرفی کنند  مثل مردم یزد که شهرشان ثبت گردشگری جهانی شد آن هم به دلیل اینکه آداب و رسوم قدیم خود را مورد احترام قرار دادند، بافت های قدیمی را محترم شمردند.

جمالی‌نژاد اظهار کرد به خیلی از نقاط گردشگری دنیا سفر کرده ام و به جد می گویم که پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری شهر سی سخت در حد گریدهای جهانی است و این طبیعت خدادادی منحصر به فرد است، بنابراین شما حق ندارید که نظم این طبیعت را بهم بزنید اگر می‌خواهید در بحث توسعه زیر ساخت های گردشگری گام موثری بردارید باید با مطالعات دقیق و کارشناسی شده و با استفاده از تجارب مهندسین خبره این کار را انجام دهید که برای همیشه پایدار باشد وگرنه به غیر از این حق دست زدن و تغییر ندارید.

جمالی نژاد عنوان کرد: یکی از پتانسیل های خیلی قوی که شهرداری و شهر سی سخت می‌توانند از آن استفاده کنند اتاق بازرگانی استان است که دارای ظرفیت ها وقابلیت های خیلی بالایی برای سرمایه گذاری است پس تا می توانید از این ظرفیت ها استفاده کنید و نگذارید که سرمایه های آنها به خارج از استان برود.

 


 



انتهای پیام/82009/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول